CEREMONIEMEESTER

De ceremoniemeester is als het ware de regisseur van jullie bruiloft. Uiteraard snap ik dat jullie niemand willen passeren. Maar het is heel belangrijk dat jullie de juiste persoon voor deze taak inschakelen. Het ceremoniemeesterschap is namelijk een verantwoordelijke taak en daar willen jullie je dierbaren niet mee belasten!

 

TAKEN CEREMONIEMEESTER
De áller-eerste taak van Naomi als ceremoniemeester is om goed te luisteren naar de wensen van het bruidspaar. Hieronder zien jullie veel voorkomende verantwoordelijkheden en taken van de ceremoniemeester. Let wel: de taken van de ceremoniemeester kunnen helemaal naar wens ingevuld worden. 

  

  • het aanspreekpunt voor jullie gasten
  • ervoor zorgen dat alles op jullie droomdag goed verloopt
  • ervoor zorgen dat iedereen zorgeloos kan genieten
  • voor een warm welkom zorgen
  • ervoor zorgen dat alle aankleding naar wens uitgevoerd wordt
  • een overzichtelijk draaiboek (planning) maken
  • ervoor zorgen dat alles op tijd gereed staat
  • ervoor dat het bruidspersoneel weet wat er van hen verwacht wordt
  • het inplannen van speeches
  • ervoor zorgen dat jullie niets vergeten

 

Een aanvullende taak kan zijn het bijhouden van de gastenlijst. Een andere veelvoorkomende taak is de bloemist opvangen op locatie om vervolgens het bruidsboeket en het autostuk of de corsage bij het bruidspaar langs te brengen voor de fotoshoot. En uiteraard denkt Naomi ook met jullie mee over de invulling van jullie huwelijk en kan zij gedurende de voorbereidingen een sparringpartner voor jullie zijn. Bekijk ook het CEREMONIEMEESTER PLUS arrangement

IK WIL EEN CEREMONIEMEESTER

 

ONVERWACHTE SITUATIES OPLOSSEN
Het is op de dag erg prettig als jullie je nergens druk om hoeven maken. Je kunt bijvoorbeeld niet zelf de lampionnen in de bomen hangen tijdens het feest. Naomi lost als ceremoniemeester onverwachte situaties op.

Naomi moest onlangs bijvoorbeeld een onverwachte situatie oplossen. Tijdens de opbouw van de photobooth kwam Naomi erachter dat het ontwerp van de fotostrip niet klopte. Het niet gekozen ontwerp was geïnstalleerd door een externe partij. Naomi kon dit goed oplossen door tijdens de borrel met deze partij in gesprek te gaan en uiteindelijk hebben het bruidspaar en de gasten niets door gehad. Het zou ontzettend vervelend zijn geweest als je dierbaren een groot deel van de borrel hadden moeten missen voor deze situatie. En dat is dan ook een van Naomi haar taken: ervoor zorgen dat jullie en jullie gasten niets hoeven missen en zorgeloos kunnen genieten!

 

In overleg met jullie bespreken we van wanneer tot wanneer NAOOMEVENTS aanwezig is. Dit is vaak minimaal 1,5 uur voordat de gasten arriveren tot halverwege het feest. Echter mochten jullie een spetterend eind hebben of er is vervoer voor de gasten geregeld, dan kan het ook heel prettig zijn dat NAOOMEVENTS jullie tot het eind helemaal ondersteunt. En dan is de gehele dag echt zorgeloos genieten!

 

CAPACITEITEN CEREMONIEMEESTER
Het is een hele verantwoordelijkheid om de regie in handen te hebben als ceremoniemeester. Daarom is het belangrijk dat jullie ceremoniemeester over de juiste capaciteiten beschikt. In Naomi haar ogen moet diegene: 

 

  • natuurlijk een organisatorisch talent zijn die nauwkeurig en gemotiveerd is.
  • daarnaast is het ook belangrijk dat diegene een echte sfeermaker is.
  • misschien wel het áller-belangrijkste: diegene moet tijd hebben om jullie te helpen! Deze taak vergt namelijk veel tijd en opoffering. Het is een serieuze job!

 

Naomi vindt het als ceremoniemeester belangrijk om regelmatig te overleggen en haar ideeën voor te leggen. Naomi zorgt er daarom voor dat er genoeg tijd en aandacht is voor ieder bruidspaar en neemt dus maar een beperkt aantal huwelijken per trouwseizoen aan. Maak dus direct een afspraak!